Where is the spider?
Once upon a time there were ten animals that were good
friends.
They are playing hide and seek together. But the
spider hides very well and they can’t find it. Do you want to find it?
Look! Here are the cat, the duck, the elephant and the
fish... can you see the spider? No, the spider isn’t here.
Look! Here are the lion, the parrot and the owl... can
you see the spider? No, the spider isn’t here.
Look! Here are the bear and the rabbit... can you see
the spider?
Yes!! The spider is hiding here!! We have found the
spider!!
And they lived happily ever after.
Age: he pensado hacer esta
actividad con el cuento a partir de los 3 años.
Objetives: -Aprender
los animales y sus nombres.
- Relacionar la imagen del animal con
su nombre.
-Distinguir si está o no está un
animal.
-Reforzar el saludo, en este caso,
hacia los animales.
When and where: tanto la actividad como el
cuento lo haría antes del recreo para que así puedan jugar en el patio, por
ejemplo, a que son animales.
Activity:
Será previa al cuento. Consistirá en enseñar a los niños vocabulario de los animales mediante imágenes impresas. La profesora va a ir presentando uno por uno a los animales para después decirles "hola". Por último, la profesora asignará a cada niño un animal y cuando diga el nombre de uno, el niño que lo tenga tendrá que levantar la imagen del animal que haya dicho:
Procedure:
Good morning!
Today, we are going to
learn some animals ok? Look children!
-This is the cat. Hello cat!
-This is the duck. Hello
duck!
-This is the elephant.
Hello elephant!
-This is the fish. Hello
fish!
-This is the lion. Hello
lion!
-This is the parrot.
Hello parrot!
-This is the owl. Hello
owl!
-This is the bear. Hello
bear!
-This is the rabbit.
Hello rabbit!
Very good! Now, when I say, for example, cat, you stand up your paper, ok?
Let´s star!
Variations: en vez de saludar a los animales, se puede decir el sonido de cada uno, y esta variación iría más hacia los 2-3 años ya que es más fácil. También se les puede preguntar a los niños si tienen algún animal en casa, de esta forma conoceremos más a los niños.
Materials: imágenes impresas, cartulinas.
Tale
Procedure:
Now, I´m going to tell a tale of animals ok?
Do you like animals?
Which? For example the cat? the lion?
Ok, look and listen to
me, please.
Where is the spider?
Once upon a time, there were ten animals and they were
good friends.
They are playing hide and seek together. But the
spider hides very well and they can’t find it. Do you want to find it?
Look! Here are the cat, the duck, the elephant and the
fish... can you see the spider? No, the spider isn’t here.
Look! Here are the lion, the parrot and the owl... can
you see the spider? No, the spider isn’t here.
Look! Here are the bear and the rabbit... can you see
the spider?
Yes! The spider is here! We have found the spider!
And
they lived happily ever after.
Sources: el cuento me lo he inventado yo, pero el libro se llama:
ABC
a see and say, pop-up book, Grandreams.
No hay comentarios:
Publicar un comentario