domingo, 26 de enero de 2014

Hansel and GreteL_Cuento



HANSEL AND GRETEL



Cuento: Once upon a time there were two chidren

This is Hansel and this is his sister Gretel
One day they went to the forest (look children the forest: one tree, two trees, three trees, four trees, five tres and six trees.

Gretel saw a big house made of candy and chocolate (look children chocolate (enseño bote) and candies (enseño chuches)
The house was green, purple, pink, red, blue, brown, white and orange.
A good and kind witch lived in this house.
The witch and two children ate candies and chocolate (um te relames)
Then the children went home with Daddy. (look children de forest, the tree, hansel , his sister gretel and Daddy)

The next day Hansel and Gretel went back to the witch´s house. They were friends forever.


Actividad: okey children . Now we are going to paint the witch´s house with the palm of the hand or your fingers ( remember children: daddy finger, daddy finger, where are you? , where are you? We use chocolate / now we are going to stick candies in this house.


Procedimiento: los niños sentados en círculo tienen que pintar la casa de chocolate. Mientras yo les voy dando a cada uno un poco de chocolate (liquido) para que lo prueben. Una vez pintada tendrán que pegar las chuches que se hará los mismo se les dará una a cada uno y mientras le vas dando la chuche para que la peguen preguntas : What color is it? this color is... oh it´s very beautiful ,...


Donde y cuando: esta actividad es buena para hacerla en varios momentos de la asamblea porque el niño se concentra mejor, después del patio y así relajan para la comida y después de la siesta porque es calmada.

Edad: pienso que para 2-3 está bien aunque puede ser para más edad si intentamos meter más vocabulario.

Variaciones: además de trabajar los colores en la casa se puede trabajar la ropa , los números, el campo, etc.

Objetivos:

-Trabajar la concentración
-Familiarizarse con la lengua inglesa
-Repasar el vocabulario de : La familia, Los colores
-Manipular distintas texturas
-Desarrollar la psicomotricidad fina y gruesa

No hay comentarios:

Publicar un comentario